אוכל
ירוק עולה • מרק אפונענע טבעוני
 בריא וטעים - מרק אפונענע   צילום : קרן ביטון כהן 
לקראת הסופ"ש הקריר שלפנינו, וגם לאלו שיבואו אחריו - שי טנא, שף מסעדת הכובשים, חולק איתנו מתכון למרק אפונה ונענע, ללא מוצרי חלב בכלל, מה שאומר שגם טבעונים יכולים ליהנות ממנו, ושאפשר לשלבו בארוחה בשרית. שווה!

אפונה ירוקה היא קטניה עשירה בויטמין A, היא אמנם נזרעת בעיקר בחודשי הסתיו והחורף אך זמינה בכל השנה.
בניגוד לשעועית וחברותיה, האפונה אינה דורשת השרייה מוקדמת ולכן מתאימה לבישול "מהרגע להרגע".

הנענע מוסיפה למנה רעננות ומחמיאה לטעמה המתוק והמרוכז של האפונה.

 

המתכון שלפניכם אהוב מאוד על הלקוחות הטבעוניים ב"כובשים", המרק קל לעיכול ואינו מכילה שום מרכיב מהחי , מה שעושה אותו למרק פרווה קלאסי שיכול להיות מוגש בארוחה בשרית או חלבית.


מי שלא אוהב נענע יכול להחליף אותה בכוסברה, אפשר גם לקחת את המתכון לכיוון הבשרי בהוספת ציר בשר כנוזל למרק.

 

המרק הוא בעל מרקם קרמי ולא כבד, אין צורך לטחון אותו בסוף הבישול כיוון שהאפונה מתפרקת מעצמה.

סוג מתכון: פרווה | זמן הכנה: 15 דקות | זמן כולל: שעה וחצי | כמות: 4-6 מנות | רמת קושי: קל |

מצרכים:

 

מעט שמן זית


2 בצלים לבנים, קצוצים


2 שורשי סלרי, קצוצים


שורש פטרוזיליה


כף שום כתוש


1/2 קילו אפונה יבשה


 

1/2 כוס נענע קצוצה


כף כמון


1/2 1 ליטר מים


מלח ופלפל לפי הטעם


אופן הכנה:

  • מטגנים את הבצלים עם מעט שמן זית.
  • מוסיפים את השורשים והשום ומטגנים עוד כשתי דקות.
  • מוסיפים את כל שאר המרכיבים ומבשלים על אש קטנה עד בינונית למשך כשעה ורבע (עד לפירוק וריכוך סופי של האפונה).
  • חשוב לערבב כל הזמן בגלל נטייה של האפונה להדבק.
  • בסוף הבישול אפשר לטחון את המרק או להשאירו כפי שהוא. כל אחד לפי הטעם שלו.

שי טנא הוא שף מסעדת כובשים - הכובשים 48, תל אביב

מחפשים עוד מתכוני מרקים? נסו את אלה:
מרק כתום מדלעת וגזר
מרק פטריות מלך היער וערמונים
מרק בצל וכרישה

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10