אופנה ולייף סטייל
5 טיפים לשנת לילה רצופה וטובה
איך אתם ישנים בלילה? קבלו 5 טיפים לבוקר נמרץ מאת אבי ברססט, מחבר הספר "לילה במתנה"
אבי ברססט אור גפן

הפילוסופיה הרווחת כיום וזו התופסת תאוצה לגבי איכות חיים טובה, מלבד ספורט ותזונה נכונה, קשורה גם לאיכות השינה שלנו. מנכ"ל הולנדיה, אבי ברססט, שכתב את הספר "לילה במתנה", פיתח במשך שנים אסטרטגיה שמבוססת על הקשר בין שינה טובה לחיים טובים ונמרצים. במובן הפשוט של המשפט, " אם תשנו טוב, תוכלו לקום כל בוקר לחיים חדשים כל יום". נשמע פשוט? נכון וגם קל מאד לביצוע.

 

בואו נתחיל עם מספר טיפים של אבי לשנת לילה טובה:

 

 

לילה במתנה יחצ

1.אם אנחנו רוצים להבטיח שנת לילה איכותית ורציפה, חשוב שהיום שלנו יהיה דינמי, מכיוון שעדיף שנגיע לשעת השינה שלנו כשאנחנו עייפים. אם, לדוגמא, אנחנו מפנקים את עצמנו בשנת צהריים איכותית, אנחנו צפויים לשלם על כך בשעה המאוחרת בה נירדם.

 

2. המנהיג הפוליטי והרוחני מהאטמה גנדי, דיבר בשבחה של השינה ואמר: "לפני שאנחנו עולים על יצוענו ומתמסרים לשנת הלילה, עלינו להניח מאחור ולשכוח לגמרי את הכעסים של היום שחלף". ואכן, מומלץ מאוד להיכנס למיטה לקראת שנת הלילה 'נקיים' לגמרי - גם מהבחינה הפיזית וגם מהבחינה הרגשית-נפשית. חשוב מאוד לא ללכת לישון כעוסים או מוטרדים ממשהו שלא צלח ולהתפייס עם בן הזוג או עם מי שעצבן אותנו במשך היום, וכל זאת כדי לאפשר לגוף, למוח ולנפש לחדש את עצמם במהלך שנת הלילה, שהרי זוהי מטרתה של השינה.

 

3. העידן הדיגיטלי מצמצם במקרים רבים את שעות השינה שלנו. אנחנו עובדים המון שעות לאורך היום, וגם לאחר שאנחנו חוזרים הביתה, אנחנו ממשיכים להיות מחוברים אל המחשבים והסמארטפונים שאינם מפסיקים לטרטר. כך יוצא שממוצע שעות השינה שלנו מצטמצם לטובת יותר שעות  ברשתות החברתיות וגלישה באינטרנט. מה עושים? לא מכניסים לחדר השינה אלמנטים זוללי אנרגיה (נכון, ככל המסכים למיניהם), וזוכרים שהכי כיף להירדם עם ספר טוב או שיחה טובה עם אדם קרוב ואהוב.

 

4. הרמב"ם, שהיה אחד מגדולי הפילוסופים בימי הביניים, קבע: "בבוקר אכול כמו מלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון". אז איך מבטיחים שנת לילה רציפה וטובה? סיימו את האכילה לפחות ארבע שעות לפני שאתם מתכוונים ללכת לישון, ותזכרו שאכילה במועד הקרוב לזמן השינה מכבידה על הגוף ומונעת מהמערכות להתמקד בהכנות לשנת הלילה משום שעליהן להיות "עסוקות" בעיכול המזון.

 

יש מספר מזונות שרצוי לא לצרוך קרוב מדי לשעת השינה: בשר, אלכוהול, סוכרים, קפאין וקטניות. לעומת זאת, יש מזונות שאפשר לצרוך במידה קטנה גם בערב: יוגורט, מעט אגוזים או שקדים, מעט פירות טריים או מיובשים או מעט גרנולה.

 

5. לאסתטיקה של היומיום שלנו יש השפעה ניכרת על האופן שבו אנחנו עולים על יצוענו ועל איכות שנת הלילה שלנו, או כפי שניסח זאת סטיב ג'ובס, מייסד אפל האגדי: "ככל שהסביבה שאנחנו מעבירים בה את ימינו היא אסתטית יותר, כך אנחנו נרדמים טוב יותר בלילה". עכשיו אפשר להבין מדוע הוא הקפיד על סביבת עבודה מעוצבת לעילא עבור העובדים שלו.

 

רוצים שהשינה תעבוד טוב עבורכם?

דאגו ללכת לישון בסביבה המשרה אווירה טובה. חדר שינה שמסייע לנו לחדש את האנרגיה צריך להיות חדר מאוורר ונקי, מדיף ניחוח טוב של ניקיון, בלי ערימות של בגדים מגובבים, בלי נעליים וגרביים זרוקות על הרצפה, בלי חפצים וציוד שאין בהם שימוש. הקפידו על סדינים ריחניים, על תרסיס ריח בניחוח שאתם אוהבים, חלונות נקיים ושקופים, חפצים יפים ולא עמוסים מדי ובעיקר - אנרגיות חיוביות.

 

 

 

פוטוליה
 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10