אופנה ולייף סטייל
5 סימנים שאתם לא ישנים טוב
שינה טובה ואיכותית חיונית לבריאותינו, שמירה על המערכת החיסונית וחשובה לתפקוד תקין.אתם לא ישנים טוב בלילה? הנה 5 סימנים שיעידו כי השינה שלכם אינה תקינה
fottolia

עבור חלק מאנשים, שנת לילה נהדרת, היא רק חלום באספמיה, כאשר בפועל השינה שלהם החומקת בין התהפכויות אינסופיות והקפצות ליליות, שהופכות לחלק משגרת הלילה. מצד שני, עבור אחרים, שינה מגיעה בקלות, אך זה לא תמיד כך גם כאשר אתם מרגישים שאתם ישנים טוב. הנה כמה רמזים דקים ומפתיעים שיאותתו שהשינה שלכם היא לא כזו עמוקה ובריאה:

 

ד"ר מייר קרוגר, פרופסור בבית הספר לרפואה של ייל, המטפלת באנשים עם בעיות שינה, אומרת כי,  אחד הסימנים הכי גדולים של שינה גרועה, היא כאשר המטופל שותה כמה כוסות קפה לאורך כל היום. אם אתם מרגישים כאילו אתם צריכים לשתות קפה בבוקר, על מנת להתעורר במהלך היום וכדי להישאר ערים, אז יש כאן בעיה. אם אתם שותים קפה תשאלו את עצמכם האם זה בגלל שאתם אוהבים קפה או שזה עוזר לכם להשאר ערנים. להרבה אנשים שמסתמכים על קפה, סודה או משקאות אנרגיה לאורך כל היום יש למעשה הפרעת שינה.

fortolia

אתם מתעוררים מוקדם במשך כל השבוע, על מנת להגיע לעבודה בזמן ולכן בסוף השבוע, זה מאד טבעי לרצות להשאר מתחת לשמיכה. אם אתם יכולים לישון במשך 11, 12 או 13 שעות , יש סיכוי טוב שגופכם מפצה על חוב של שעות שינה. אתם מרמים את עצמכם, שהנכם יכולים להסתדר עם 5 שעות שינה במרבית הלילות אבל מדובר בבעית שינה, שאתם אפילו לא מרגישים אותה.

fotolia

אתם נוטים להתרגז לפחות כמה פעמים ביום? כאשר אתם מנועים משינה, יש סיכוי טוב יותר שתהיו עצבניים מהרגיל. אתם נוטים לצאת מהכלים ביתר קלות ואין ספק שלהיות ישנוני יש השפעה על מצבי הרוח. מחקר שנעשה על ידי חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה מצא כי, אנשים שקיבלו רק 4.5 שעות שינה בלילה למשך שבוע דיווחו כי, הם מרגישים יותר לחוצים, כועסים ועצובים. החדשות הטובות? הדכדוך שלהם השתפר באופן דרמטי, כאשר הם חזרו לישון בכמות שיעות השינה שהיו רגילים אליה.

אימג' בנק / Getty Images

אם אתם מתעוררים עם תופעות אלו, יש סיכוי סביר שאתם חושבים שמדובר באלרגיות או נזלת, אבל הן יכולות לאותת על דום נשימה בשינה. בהפרעה הזו, נסתמות דרכי הנשימה שלכם בזמן שאתם עוצמים עיניים וזה גורם לכם להפסיק לנשום למשך 10 עד 60 שניות בכל פעם במהלך השינה. בנוסף, נשימה שנעצרת שוב ושוב במשך כל הלילה, עלולה לגרום לכאבי ראש. אם אתם חשים בתופעות הללו, פנו מיד לרופא מומחה בהפרעות שינה.

שאטרסטוק

אם אתם לא מרגישים שהתזונה שלכם השתנתה, אבל עדיין עולים במשקל, יכול להיות שמדובר בחוסר שינה. על פי מחקר שפורסם בכתב העת לרפואה PLoS, אלו שישנו פחות מ -6 שעות בלילה, היו בעלי כמעט 30% סיכוי גבוה יותר להיות שמנים מאשר אלו שישנו 7 עד 9 שעות בלילה. החוקרים אומרים שבגלל שמשתתפי המחקר קיבלו פחות זמן לעצום עיניים, רמות הלפטין (הורמון המאותת שובע למוח ומדכא תיאבון) שלהם היו בירידה ורמות הגרלין (הורמון המגביר רעב) היו גבוהות יותר.

fortolia
 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10