אופנה ולייף סטייל
מה לאכול ומה לא לאכול לפני השינה?
איך מבטיחים שנת לילה רציפה וטובה שתקפיץ אתכם ליום חדש וטעון באנרגיות. למזון שאתם אוכלים לפני יש השפעה על איכות השינה
פוטוליה

הרמב"ם, שהיה אחד מגדולי הפילוסופים בימי הביניים, איש אשכולות, מדען וכמובן גם רופא, הבין דבר או שניים גם בנבכי הגוף והנפש. בעניין התזונה שלנו קבע: "בבוקר אכול כמו מלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון".

 

אז איך מבטיחים שנת לילה רציפה וטובה? סיימו את האכילה לפחות ארבע שעות לפני שאתם מתכוונים ללכת לישון, ותזכרו שאכילה במועד הקרוב לזמן השינה מכבידה על הגוף ומונעת מהמערכות להתמקד בהכנות לשנת הלילה משום שעליהן להיות "עסוקות" בעיכול המזון.

 

לא לאכול המבורגרים לפני השינה דיילי

המזונות שרצוי לא לצרוך קרוב מדי לשעת השינה:

בשר, פיצה, המבורגר, אלכוהול, סוכרים, קפאין, קטניות, שוקולד מריר

 

המזונות שאפשר לצרוך במידה קטנה גם בערב:

בטטות, בשר הודו, בננות, אורז יסמין, חלב יוגורט, מעט אגוזים או שקדים, מעט פירות טריים או מיובשים או מעט גרנולה.

 

ומה באשר לפעילות גופנית המתבצעת לפני השינה? מחקרים מראים שאנשים המבצעים פעילות גופנית באופן קבוע מיטיבים לישון, לא מפני שהם ישנים יותר שעות, אלא כיוון שהשינה שלהם אפקטיבית יותר ולכן תורמת תרומה גבוהה יותר לאיכות החיים. כך, למשל, ספורטאים העוסקים בפעילות גופנית באופן רציף לעומת אחרים, נרדמים מהר וטוב. גם פעילויות מתונות כמו, למשל, יוגה, מתיחות וטאיי-צ'י מסייעות להשיג שינה איכותית יותר.

 

מומךץ לאכול פירות יבשים לפני השינה shutterstock
 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10