אופנה ולייף סטייל
לישון בשקט: טיפולים נגד נחירות
סובלים מנחירות? איך אפשר לעצור את התופעה, ממה נובעת הבעיה וכיצד היא משפיעה לא רק על הלילה אלא גם על הבוקר שלכם
פוטוליה (אילוסטרציה)

נחירות בזמן השינה הן לא עסק מצחיק בכלל, בעיקר לא עבור מי שישן לצדו של הנוחר. הנחירות יכולות להיות קלות מאוד, ויכולות גם להגיע ל-60 דציבלים, שזה רעש הדומה לזה שמפיקה משאית נוסעת. ומה אמר על כך הסופר אנתוני ברג'ס, מחבר הספר האלמותי "התפוז המכני"?  "צחק והעולם יצחק איתך, נחור ותישן לבד". צודק? תלוי בדציבלים ותלוי גם את מי שואלים.

 

כמעט כולנו נוחרים מדי פעם וזה משהו שלא צריך לדאוג לגביו.  עם זאת, במידה ואתם נוחרים באופן קבוע בלילה, זה יכול לשבש את איכות השינה שלכם ולגרום לעייפות במשך היום, עצבנות וכמובן לבעיות רפואיות. אם הנחירות שלכם מפריעות לבן או בת הזוג, זה עלול ליצור גם בעיות גדולות ביחסים.  למרבה המזל, שינה בחדרים נפרדים אינה התרופה היחידה עבור נחירות. ישנם פתרונות יעילים רבים שיכול לעזור לכם לישון טוב יותר בלילה ולהתגבר על בעיות ביחסים כאשר אדם אחד נוחר.

 

מהי נחירה?

נחירה מתרחשת כאשר האוויר לא נע בחופשיות דרך האף והגרון בזמן השינה. הליך זה גורם לרקמות הסובבות לרטוט, מה שמייצר את צליל נחירות המוכר.

 

גיל: ככל שאתם מגיעים לגיל מעבר, הגרון הופך צר יותר, וטונוס השרירים בגרון פוחת. למרות שאי אפשר לעשות שום דבר בקשר להזדקנות, שינויים באורח חיים, שגרת שעות שינה חדשה ותרגילי גרון יכולים לעזור למנוע את נחירות.

 

עודף משקל או כושר ירוד: רקמת שומן שרירים חלשה, תורמת לנחירות. גם אם אתם לא סובלים מעודף משקל, משקל עודף רק סביב הצוואר או הגרון עלולים לגרום לנחירות. לפעמים כל מה שנדרש כדי לסיים עם הנחירות שלכם זה פעילות גופנית וירידה במשקל

 

הדרך שאתה בנויים: לגברים יש מעברי אוויר צרים יותר מנשים ולכן הם נוטים יותר לנחור. גרון צר, חיך שסוע, פוליפים מוגדלים ותכונות גופניות אחרות שתורמות לנחירות הן בדרך כלל עניין של תורשה. בגל שאין לנו שליטה על המין שלנו, אפשר לשלוט על הנחירות שלכם על ידי אימוץ אורח חיים נכון, שגרת שעות שינה טובה ותרגילי גרון.

בעיות באף ובסינוסים: חסימה בדרכי נשימה או שאיפה, עלולות לגרום לאף סתום קשה וליצור חלל בגרון, מה שמוביל נחירות.

 

אלכוהול, עישון, ותרופות: צריכת אלכוהול, עישון, תרופות מסוימות, כגון תרופות הרגעה, יכולים להגביר את הרפיית השרירים המובילים לנחירות יותר.

 

תנוחת שינה: שינה על הגב  גורמת לחסימה של דרכי הנשימה. שינוי תנוחת השינה יכולה לעזור.

זיהוי הגורם יכול לעזור לכם למצוא תרופה: כדי לזהות דפוסים חשובים, כדאי לנהל יומן שינה. אם יש לכם בן זוג שינה, הוא או היא יכולים לעזור לכם למלא אותו. אם אתם ישנים לבד, הגדירו למצלמה תכנית שתקליט אתכם בלילה.

 

פוטוליה

יש כל כך הרבה מכשירים אנטי נחירה מוזרים וזמינים היום בשוק, אך מציאת הפתרון הנכון עבור הנחירות יכול להראות כמו משימה מרתיעה. למרבה הצער, רבים מהתקנים אלה אינם מגובים על ידי מחקר, או שהם עובדים על שיטה של להחזיק אתכם ערים בלילה. עם זאת, שפע של טכניקות מוכחות שיכולות לעזור לחסל את הנחירות. לא כל תרופה מתאימה לכל אדם, וכדי להפסיק לנחור יש צורך בסבלנות, שינויים באורח חיים והתנסות בפתרונות שונים.

 

שינוי תנוחת השינה: הרמת הראש על כרית גבוהה עשויה להקל על הנשימה ולהרים את הלשון והלסת.

 

לישון על הצד במקום על הגב: נסו להצמיד כדור טניס לחלק האחורי של חולצת פיג'מה או חולצת טריקו. אם אתם מתהפכים על הגב, אי הנוחות של כדור הטניס יגרמו לכם לחזור לצד.  לחלופין, אפשר להניח כרית מלאה בכדורי טניס מאחורי הגב. לאחר זמן מה, שינה על הצד שלכם, תהפוך להרגל ותוכלו לוותר על כדורי הטניס.

 

נסו מכשיר פה נגד נחירות: התקנים אלו, אשר מזכירים שומרי פה ספורטיביים, עוזרים לפתוח את דרכי הנשימה שלכם, על ידי הבאת הלסת התחתונה ו / או לשון קדימה בזמן השינה.

 

מעברי אף ברורים: אם יש לכם אף סתום, כדאי לשטוף את הסינוסים עם מי מלח לפני השינה. אם אתם סובלים מאלרגיות, הפחיתו את  קרדית האבק בחדר השינה או השתמשו בתרופות אלרגיה.

לשמור על אוויר שינה לח: אוויר יבש יכול לגרות לממברנות האף והגרון, כך שאם רקמות אף נפוחות הן הבעיה, מכשירי אידוי עשויים לעזור.

 

ירידה במשקל: כמה קילוגרמים פחות, עלולים להפחית רקמת שומן בחלק האחורי של הגרון, ולהוריד ואף לעצור, נחירות.

 

להפסיק לעשן: אם אתם מעשנים, הסיכויים שלכם לנחור גבוהים יותר. עישון מגרה את הקרומים של האף והגרון אשר עלולים  לחסום את דרכי הנשימה ולגרום נחירות.

 

הימנעו מאלכוהול, כדורי שינה, ותרופות הרגעה: כי הם מרפים את שרירי הגרון ומפריעים לנשימה. כמו כן, שוחחו עם הרופא שלכם לגבי כל תרופה שאתם נוטלים.

 

מזונות לפני השינה: מחקרים מראים כי אכילת ארוחות גדולות או צריכת מזונות מסוימים כגון מוצרי חלב או חלב סויה, ממש לפני השינה עלולה  לגרום לנחירות.

 

תרגילים באופן כללי יכולים לצמצם את הנחירות, גם אם הם לא יעזרו לאובדן משקל. ישנם גם תרגילים ספציפיים שאפשר לעשות כדי לחזק את שרירי הגרון.

 

 

פוטוליה
 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10