אופנה ולייף סטייל
7 יתרונות בריאותיים למי שישן טוב בלילה
שינה גורמת לכם להרגיש טוב יותר, אך חשיבות המרחיקה לכת הרבה מעבר לחיזוק מצב הרוח או סילוק עיגולים מתחת לעיניים
fotolia

שינה ממלאת תפקיד חיוני הקשור לבריאות טובה ולרווחה לאורך כל החיים. שינה איכותית בזמנים נכונים, מסייעת לבריאות טובה של הנפש, בריאות גופנית, איכות קוגנטיבית ואפילו בטיחות.

 

הדרך שבה אתם מרגישים בזמן הערות שלכם, קשורה בחלקה הגדול לשינה שלכם. במהלך השינה גופכם שומר על תפקוד מוח בריא והתוצאה היא שמירה על הבריאות הגופנית. אצל ילדים ובני נוער, השינה עוזרת להתפתחות, צמיחה, גדילה ויכולת למידה קוגנטיבית גבוהה.

 

הנזק ממחסור בשינה יכול להתרחש כהרף עין (כגון תאונת דרכים), או פגיעה לאורך זמן. לדוגמא, חוסר שינה מתמשך יכול להעלות את הסיכון לחלות במחלות כרוניות כגון לחץ דם ועלול להשפיע על הדרך בה אתם חושבים, מגיבים, לומדים, עובדים, אוכלים ומסתדרים עם אחרים.

 

מה היתרונות הבריאותיים שחוקרים גילו על שנת לילה טובה וכיצד כל זה ישפיע על התפקוד שלכם ביום יום?

 

אנשים שישנים טוב בלילה, הם בעלי זיכרון טוב יותר. המוח שלנו עסוק גם בשמן שאנחנו ישנים. במהלך השינה ניתן לחזק זיכרונות או "שיטות" מסוימות" של מיומנויות הנלמדות בזמן ערות.

 

"אם אתה מנסים ללמוד משהו, בין אם זה פיזי או נפשי, הלמידה מתרחשת עד נקודה מסוימת של תרגול, אומר ד"ר רפופורט, מהמרכז לשינה באוניברסיטת NYU. עם זאת, משהו קורה תוך כדי שינה שגורמם לכם ללמוד את הנושא טוב יותר".

 

GettyImages/אימג'בנק

אנשים שישנים טוב בלילה, הם יצירתיים יותר. אם אתם מחליטים לצייר ציור, להכין יצירת אומנות, לפסל או להכין כל עבודה הדורשת יצירתיות, כדאי שתשנו טוב בלילה שלפני. בנוסף לביסוס זיכרונות, או הפיכתם לחזקה יותר, המוח מארגן ובונה אותם מחדש בזמן השינה, דבר אשר עלול לגרום ליצירתיות יתר.

 

חוקרים באוניברסיטת הרווארד ובוסטון קולג', מצאו כי, אנשים נוטים לחזק את המרכיבים הרגשיים של הזיכרון במהלך שינה, מה שעשוי לעזור ולהמריץ את תהליך היצירה.

 

שאטרסטוק

אם אתם ספורטאים למשל, ישנה דרך פשוטה שתשפר את הביצועים שלכם והיא, שינה. מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד מצא כי, שחקני כדורגל בקולג', שניסו לישון לפחות 10 שעות בלילה במשך 7 עד 8 שבועות, שיפרו את זמן הריצה שלהם בזמן ממוצע גבוה.

 

פוטוליה

לסטודנטים שלא ישנים טוב, היו ציונים גרועים מסטודנטים שישנו. מחקרים מצאו גם, שלילדים, בגילאי 10 עד 16, שחוו אי סדירות בשינה, נחירות ואפילו נשימה קטועה, יש סיכוי גבוה יותר להפרעות קשב וריכוז.

 

Getty Images / אימאג'בנק

חוקרים מאוניברסיטת שיקגו מצאו כי, שאנשים שעשו דיאטה וישנו טוב בלילה, איבדו יותר מ 56 אחוזי שומן במהלך התקופה, ממשקלם של אלו שלא ישנו ואיבדו יותר מסת שריר. אנשים שלא ישנים טוב, נמצאים ברעב מתמיד.

 

"שינה ומטבוליזם נשלטים על ידי אותם המגזרים של המוח, מציין ד"ר רפפורט. "כאשר אתם ישנוניים, הורמונים מסוימים  עולים בדם שלכם ומעוררים את התיאבון".

 

אימג' בנק / Getty Images

כאשר זה מגיע לבריאות- ישנו קשר ישיר בין מצבי לחץ והפרעות שינה ושניהם משפיעים על בריאות הלב וכלי הדם.

שינה יכולה בהחלט להפחית את רמות נלחץ וכתוצאה מכך את לחץ הדם ורמות הכולסטרול, שממלאים תפקיד משמעותי בכל מה שקשור למחלות לב.

 

GettyImages/אימג'בנק

לשינה ישנה השפעה על עצבנות ודכאון. חוסר שינה יכול לתרום לדיכאון. שנת לילה טובה באמת יכולה לעזור לאנשים להפחית חרדות. אנשים שישנים טוב, הם בעלי יציבות רגשית. מומלץ לישון כל יום לפחות 8 שעות, על מנת להפחית חרדה וחוסר סבלנות ולא לדחוס את כל שעות השינה לסוף השבוע.

 

אם אתם ישנים יותר בסופי שבוע, זה סימן שאתם לא ישנים טוב במשך השבוע. זה הכל עניין של מציאת איזון.

 

fotolia
 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10