אונליין
משרד התחבורה יוצא למלחמה נגד התחבורה השיתופית: האם הנהגים יועמדו לדין?
לאחר שבשבוע שעבר מנכ"ל אובר ישראל נקרא לחקירה מסתמן כי זו תורחב גם לנהגים שהסיעו נוסעים באפליקציות הקארפול השונות דוגמת ווייז ומובאיט

שירות האובר נייט שהוכרז בספטמבר האחרון, הוא שירות בסגנון קארפול שהחברה הפעילה בלילות בתל אביב בין השעות שבע בערב ועד שתיים לפנות בוקר - כשנהגים שיבחרו לקחת חלק בשירות יקבלו החזר הוצאות מהנוסעים. השירות הזה הוא גם מה שהוביל את מנכ״ל אובר ישראל, יוני גרייפמן,  לבירור במשרד התחבורה מאחר וכזכור , משרד התחבורה מתנגד עד כה לשירותי אובר איקס המאפשרים לנהגים רגילים להסיע בתשלום.

 

לעוד כתבות בנושא:

אובר הפעילה תוכנית מעקב סודית אחרי אנשי חוק ברחבי העולם

גוגל תובעת את אובר: "גנבה מאיתנו את הסודות למכונית האוטונומית"

הסוף לשרותי הקארפול בתשלום? מנכ"ל אובר ישראל זומן לבירור במשרד התחבורה

 

 

בעוד החוק בישראל אוסר על הסעת נוסעים בתשלום בלי רישיון מיוחד, כמו זה של נהגי מוניות לדוגמא, שרותי הקארפול השונים המבוססים על החזר הוצאות לנהג. אלו  נמצאים כעת על הכוונת של משרד התחבורה. במשרד התחבורה מספרים כי מחקירה שביצעו שם עולה כי נהגים הגיעו לרווחים של מאות שקלים בחודש - מה שמעלה גם שאלות לגבי תשלומי מיסים על הכסף שנכנס להם לכיס. כעת שוקלים במשרד להעמיד לדין על הסעת נוסעים בתשלום לא רק את מנכ"ל החברה בישראל, אלא גם את הנהגים. ואם חשבתם שזה סוף הסיפור - טעיתם טעות חמורה מאחר וגם שרותי ווייז ומובאיט בדרך לחקירה.



לא רק התשלום מהווה מחלוקת, גם נהגי המוניות שמזהים את פריחת שרותי הקארפול בישראל חוששים לפרנסתם מפעילים לחצים על הגורמים המקצועיים להשאיר את המציאות התחבורתית כפי שהיא. לא מעט חברות ישראליות המציעות תחבורה שיתופית פועלות בעולם בהצלחה - כעת בבית בישראל יצטרכו שר התחבורה ופקידיו להחליט אם להישאר בנתיב המוכר, או להעלות הילוך בהתאמת הרגולוציה להתפתחות הטכנולוגית ולשינוי ההרגלים של הנוסעים.

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10