אופנה ולייף סטייל
טעים ובריא: 7 ארוחות כשרות בלי לחם או מצות
מרגישים אבודים בלי הכריך שלכם בבוקר אבל לא מוכנים להתפשר על מצה עם גבינה? קבלו 7 הצעות לארוחות בריאות שלא כוללות חמץ או קמח מצה
נמאס לכם ממצות ומצה בריי? קרן ביטון כהן

בואו נודה באמת - לא כולנו אוהבים מצות. בנוסף, מצות מכילות לא מעט קלוריות ולא בטוח שזה שווה את "התענוג". אם גם לכם נמאס ממה בריי, מצה עם שוקולד, מצה עם גבינה, מצה עם ריבה, לביבות ממצה, פשטידות ממצה ועוגיות כשרות לפסח - הנה 7 רעיונות לארוחות שלא מכילים חמץ ומצה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

אחת ולתמיד: זה מה שקורה לגופכם אחרי שאתם אוכלים מצה
מעבדות לחירות: הכוכבות שלא מגלחות

1. ארוחת בוקר - ביצים

כל מי שרגיל לאכול כריך בבוקר, יכול להכין את הכריך שלו מביצים. נשמע מוזר? הכינו חביתה רגילה משתי ביצים, וגלגלו לתוך לאפת החביתה שלכם כל מה שאתם אוהבים לאכול בכריך שלכם חוץ מביצה כמובן. זה יכול להיות גבינה לבנה, צהובה, רק ירקות, סלט טונה עם עגבניה או מלפפון. העשירו את החביתה בירקות ירוקים, בצל, פטריות וכל מה שאתם אוהבים. מדובר בארוחת בוקר עשירה בחלבונים, סיבים תזונתיים, משביעה אבל לא מפוצצת. אם תישארו רעבים - קנחו בפרכית אורז עם מעט ריבה ללא סוכר.

 

2. ארוחת בוקר - יוגורט עם פירות

ארוחת בוקר קלילה ומפנקת היא יוגורט עם פירות העונה או שאתם יכולים להוסיף ליוגורט פירות יער, תותים, קצת אגוזים ושקדים מרוסקים. היוגורט עשיר בחלבון, חיידקים פרוביוטיים וסידן, והפירות עשירים באנטיאוקסידנטים (בעיקר פירות יער). האגוזים והשקדים יאזנו את הארוחה ויעניקו לכם שומנים בריאים ומזינים.

 

חביתה M.studio - Fotolia.com

3. נשנוש בריא - דפי אורז מגולגלים

דפי אורז הם להיט בקרב הנמנעים מגלוטן בכל ימות השנה, אך הם הופכים אטרקטיביים במיוחד לכולם בעיקר בחג הפסח. תוכלו למלא את דפי האורז בירקות מוקפצים לנשנוש בריא, בבשר לארוחת צהרים משביעה או בירקות מוקפצים עם עוף. דפי האורז דלים בקלוריות, משביעים וטעימים.

 

4. ארוחת צהרים - פאייה

במקום ארוחת פסטה, תלמדו מהספרדים והכינו לעצמכם פאייה מאורז מלא עם המון ירקות, בשר, טופו או עוף. מדובר בארוחת צהרים בריאה, עשירה בסיבים תזונתיים וויטמינים, פחמימות מורכבות וחלבונים, זוהי מנה מאוזנת ומשביעה.

 

5. ארוחת צהרים - פסטה מקישואים

אם אתם מחפשים מנה קלה שתזכיר לכם מעט פסטה, הכינו לעצמכם פסטה מירקות כמו קישואים וגזר, הקפיצו אותם על המחברת, ועליהם הניחו רוטב בולונז, רוטב עגבניות עם גבינה, בשר, דג, עוף או טופו מוקפץ.

 

רול אורז בסדנת בישול בריא מיכל פעילן

6. נשנוש או תוספת - צ'יפס בריא

מרגישים צורך בפחמימות? הכניסו לתנור ירקות בכל הצבעים כמו: תפוחי אדמה, בטטות, קישואים, גזר, פלפלים, שומר, פטריות וסלק, והכינו לעצמכם מנת אנטיפסטי בריאה לצד מטבל גבינה או כתוספת למנה עיקרית. וותרו על טיגון והעדיפו אפייה עם מעט שמן זית ותבלינים.

 

7. ארוחת ערב - קציצות טונה

נסו ארוחת ערב עשירה בחלבונים ואנטיאוקסידנטים. כל מה שאתם צריכים זה 2 קופסאות טונה, 2-3 ביצים והמון ירקות מגורדים כמו גזר, קישוא, תפוח אדמה, בטטה, בצל וירק ירוק כמו כוסברה ופטרוזיליה. הכניסו גם כף טחינה אם אתם אוהבים, מלח, פלפל ותבלינים שאתם אוהבים, ערבבו ואפו בתנור. אם אתם לא אוהבים טונה, אתם יכולים לעשות את אותן הקציצות גם עם טופו/גבינה מלוחה.

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10