אופנה ולייף סטייל
זהירות השמנה: 8 מאכלים שגורמים לכם להיות רעבים
מעוניינים להיפטר מהרעב המוגזם שפקד אתכם בחג? וותרו על האורז, המצה עם השוקולד, ואלכוהול - אלו רק פותחים לכם את התאבון - מה לאכול במקום?

מרגישים רעבים כל הזמן וכשאתם אוכלים התאבון עוד יותר נפתח? זה מה שקורה לרוב האנשים בחגים ולא רק בגלל שהקיבה גדלה, אלא גם בגלל מה שאתם אוכלים. מאכלים מסויימים גורמים לנו להיות רעבים בהרבה ואם אנחנו אוכלים מהם (או שותים מהם), ככל הנראה שנרצה לאכול יותר ונשמין. אז מה לעשות? הימנעו מהם או אכלו מהם במידה. הנה 8 מאכלים ומשקאות שכדאי להתרחק מהם אם אתם רוצים לאכול פחות ולשמור על המשקל.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

1. מצה עם שוקולד

פותחים את הבוקר עם מצה עם שוקולד ולא מבינים למה אתם מרגישים שלא אכלתם ארוחת בוקר? הגוף שלנו דורש מתוק כשאנחנו אוכלים מתוק. ברגע שאתם מכניסים סוכר לגוף, ובמיוחד על הבוקר, הסוכר שלנו צונח די מהר ואנחנו רעבים לעוד ובעיקר לעוד מהמתוק שהגוף מכיר. אל תתחילו עם המתוק ולא תיכנסו למעגל המתוקים שאינו נגמר. התחילו את הבוקר במאכלים מזינים, ועשירים בחלבונים, שתורמים לתחושת שובע.

 

2. אורז

אורז לבן מתפרש בגוף שלנו כאילו אכלנו סוכר, אחריו נרצה לאכול עוד ועוד מהאורז בלי להרגיש את השובע. אל תוותרו על הפחמימות, אבל בחרו בפחמימות מלאות כמו אורז מלא. נסו לאכול את הפחמימה שלכם ביחד עם חלבון כדי לשמור על תחושת השובע לאורך זמן.

 

3. אלכוהול

מעבר לכך שאלכוהול משמין מאוד (כוס יין תעלה לכם כמו מנה ראשונה = 150 קלוריות, ובינינו, מי מסתפק רק בכוס אחת?), אלכוהול פותח את התאבון יותר מכל מאכל אחר, וגורם לכם לאכול כפול בלי שאתם שמים לב. אם אתם מתכננים לרדת במשקל נסו לוותר על אלכוהול לגמרי או להסתפק בחצי כוס יין יבש עם האוכל.

 

היזהרו מהרוטב של הסלט אינסטגרם
המאכלים שגורמים לכם להיות רעבים אינסטגרם

4. יוגורט דיאט

אל תאמינו לכל מה שמוכרים לכם בסופר, כל עוד המאכל שלכם מתוק - הוא יגרום לכם להרגיש רעבים גם אם המוצר לא מכיל סוכר אלא תחליף סוכר. הגוף יפרש את המתוק כסוכר ויפתח את שער הרעב. מה לאכול במקום? יוגורט רגיל עם מעט פירות יבשים כמו צימוקים, קינמון ואגוזים או שקדים.

 

5. עוגות ומיצים

שניהם נמצאים בקטגוריות הממתקים, כן, גם מיצים וכן, גם עוגות ועוגיות כשרות לפסח שנראות תמימות. מעבר לזה שהם ישאירו אתכם רעבים, אם תאכלו ותשתו מהם, תרגישו גם עייפים מאוד ותרצו רק לישון. רוצים משהו מתוק אחרי האוכל? ראשית, המתינו לפחות חצי שעה, אולי בכלל לא תרצו. אם עדיין תרצו - קנחו בפרי או תמר ושקד.

 

6. מונוסודיום גלוטומט

מאכלים רבים הנמכרים בתוך שקית ושאר מאכלים מעובדים, מכילים מונוסודיום גלוטומט כדי שיהיה לנו יותר טעים. חומר זה גורם לנו להתמכר לטעם המלוח ולרצות ממנו עוד ועוד. לכן אל תתפלאו אם אתם מוצאים את עצמכם זוללים עוד ועוד חטיפים. שימו לב מה כתוב על גבי האריזות שאתם קונים. נסו לאכול אוכל כמה שיותר נקי ממעובדים.

 

7. רוטב לסלט

סלט הוא אחד מהמאכלים הבריאים והמזינים שאנחנו יכולים לאכול, אבל סלט זה גם שם גדול ועלול לכלול בפנים גם הרבה מרכיבים משמינים ומזיקים לבריאות כמו רטבים עתירי סוכר (כן, גם אם כתוב עליהם דיאט), קרוטונים עם מונוסודיום גלוטומט או גבינות שמנות. התחילו את הסלט שלכם עם שפע של ירקות בכל הצבעים, לאחר מכן בחרו עבורו פחמימה מורכבת כמו למשל בטטה, הוסיפו לו חלבון כמו עוף, טופו, טונה או ביצה ובמקום רוטב מתוק, בחרו בשמן זית ולימון או מעט טחינה או פסטו ביתי.

אבטיח אינסטגרם

8. אבטיח

אמנם מדובר בפרי עם הרבה מאוד מים שגורם לנו לשבוע, אבל לא לאורך זמן. הבעיה עם האבטיח היא שאחרי שאנחנו נפטרים מהנוזלים, אנחנו מרגישים שוב רעבים ובעיקר למאכלים מתוקים. בשביל למנוע את זה, פשוט צרפו לו גבינה כמו גבינה בולגרית, שתגרום לכם להיות שבעים יותר לאורך זמן וגם תספק לגופכם חלבון וארוחה מזינה.

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10