אוכל
לא תאמינו מהו המרכיב הסודי בפרוזן שוקו הזה
שוקו קפוא וקטיפתי עם מרקם עשיר שנותר סמיך לאורך זמן לא חייב לבוא עם קנס קלורי. רעיון ביזארי של בלוגרית דנית שובר את הרשת בזכות מרכיב לא צפוי. הייתם מנסים?
מרקם מנצח. פרוזן שוקו עם המרכיב הסודי פוטוליה

בשונה מ"סתם" אייס שוקו, לפרוזן שוקו צריך להיות גוף. מרקם סמיך וקטיפתי, ברדי כמעט, שהופך כל שלוק לכמעט אכיל, ונותן לגוף זריקת רעננות עשירה קלורית. הבעיה היא שבשביל להגיע למרקם האלוהי הזה, צריך להתקיים אחד משני התנאים הבאים: מכונת ברד ביתית שאפשר לשכן בה שוקו ולתת לו כמה שעות להתגבש ולהגיע למרקם הנכסף. ובמקרה השני: טונות של שמנת, שתהפוך את הסתם אייס-שוקו, לפרוזן שוקו סמיך ועשיר.


>> תעצרו את העולם! טעמנו את ממרח הקליק החדש!

 

קרובי משפחה רחוקים? פרוזן שוקו כרובית פוטוליה

מזל שיש מלאכים בעולם, שעושים עבורנו את העבודה הקשה של קיצוץ קלוריות שלא על חשבון טעם ומרקם. חשבה הבלוגרית הבריאותנית שרה בריטון, בעלת הבלוג הצמחוני "My New Roots", איך אפשר להפוך את המשקה הקיצי הכה מרענן למשהו שאפשר לשתות על בסיס יומי, והגיעה לנוסחה יצירתית במיוחד על ידי שימוש ב(תחזיקו חזק) כרובית.

 

>> פיצת סושי כבר טעמתם?

 

לרעיון הביזארי הגיעה אחרי שניסתה סוגים שונים של פירות קפואים על חשבון שמנת, וגילתה שהם משתלטים על טעמו העדין של הקקאו. גם קוביות קרח לא עשו את העבודה, נמסו מהר והפכו את המשקה לשלולית מימית. אחרי שהקפיאה פרחי כרובית טרייה והוסיפה למשקה קקאו בסיסי, גילתה בריטון שטעמה של הכרובית אמנם מורגש מעט ברקע, אך נטמע כבר אחרי הלגימה הראשונה ומשתלב היטב בטעם הקקאו. בנוסף גילתה שהכרובית הטחונה שומרת על מרקם יציב, שמאפשר ללגום את הפרוזן קקאו בקצב נינוח, מבלי לאבד את האפקט הקפוא הקטיפתי.

 

ניסיון ביתי הפיק מרקם מנצח וטעם עדין שילדים יאמצו בשמחה. פרוזן שוקו כרובית פוטוליה

הביצוע פשוט. כל מה שצריך זה לטחון בבלנדר את המרכיבים הבסיסיים: אבקת קקאו, ממתיקים (בריטון משתמשת בתמרים), קרח, חלב (בריטון משתמשת בחלב אורז, שקדים או שיבולת שועל) לצד כמה פרחי כרובית קפואים. כדי לבדוק שאכן מדובר במשהו שאפשר לבלוע מבלי להתחרט, הכנו בבית את הפרוזן שוקו-כרובית לפני המתכון המקורי. המרקם באמת מנצח - סמיך, עשיר ומגרה לעין, וגם הצבע יפה. הכרובית אכן נמצאת אי שם ברקע, בהתחלה משתלטת מעט ואז נעלמת ומופיעה פה ושם אם ממש מתרכזים.

 

אם אתם הורים לסרבני ירקות או פשוט אוהבים מאוד שוקו אבל נמנעים מטעמים קלוריים, מדובר ביופי של אפשרות "להטמין" פצצה בריאותית במשקה שנחשב למושחת. רוצים לנסות בבית? הנה המתכון מתוך הבלוג.

 

פרוזן שוקו עם המרכיב הסודי


(2-3 מנות)

 

מרכיבים:

2 כוסות פרחי כרובית שהוקפאו למשך הלילה

1/3 כוס תמרים נטולי חרצנים

6 כפות אבקת קקאו (בריטון משתמשת בקקאו "רואו"

1.5 כוסות חלב רגיל או צמחי (שקדים/ סויה/ שיבולת שועל/ קוקוס/ אורז/ קשיו)

חופן קוביות קרח (5-6)

 

אופן ההכנה:

מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר ומערבלים עד לקבלת מרקם חלק וקטיפתי.

 

שדרוגים אפשריים:

אפשר להוסיף בעת ההגשה קרם קוקוס מוקצף, שמתפקד על תקן קצפת.

מתעמלים? אפשר להוסיף לבלנדר אבקת חלבון.

נסו להוסיף לתערובת מעט תמצית וניל או קינמון להעשרת הטעם.

 

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10