תוכניות ערוץ 10
הרצאה בשתי דקות – תיירות והפייסבוק שלכם
יצא לכם פעם לנסות לשכנע חבר מחו"ל לבוא לבקר בישראל? קשה, לא? מסתבר שגם בארץ וגם במדינות אחרות מתמודדים עם אותו הקושי של להביא תיירים. איך הם עושים את זה? ד"ר ערן כתר מומחה לשיווק תיירות דיגיטלי ומרצה במכללה האקדמית כנרת לתיירות ומלונאות. הולך להפיע אתכם

כשאתרי תיירות משווקים את עצמם ברשתות חברתיות הם מתבססים על ההתנהגות שלנו כגולשים, בדגש על צריכת מידע, אינטראקציה עם מותגים וגולשים אחרים, ויצירת תוכן משלנו.


קודם כל, צריכת מידע - יעדי תיירות עובדים במרץ כדי לייצר תוכן חדשני ומלהיב שיגרום לגולשים לשים לב דווקא לפוסט שלהם. הם משקיעים בתמונות עוצרות נשימה, צילום ברחפנים, תמונות 360 מעלות, ארועי פייסבוק לייב וכו'. דוגמא אחת לתוכן תיירותי שונה, יצירתי ומעורר עניין היא של איי פארו, שרצו לייצר חשיפה אליהם באמצעות Google Street View, אבל את זה הם לא יכלו לעשות, כי... אין באיים רחובות! מה שכן יש שם זה יותר כבשים מתושבים, אז הפתרון היה להתקין מצלמות רשת על גב של כבשים ולעבור מ-Street view ל-Sheep View. הקמפיין השיווקי זכה להצלחה רבה, הצליח להגביר את העניין באיי פארו ואפילו תרם לקידום התיירות המקומית.
שנית, אמרנו אינטראקציה -כדי להגביר את האפקטיביות של הפוסטים שלהם, יש יעדים שמנסים להפוך את הגולש מצופה פאסיבי למשתתף אקטיבי, באמצעות פעילות או משחק. למשל במלבורן עשו קמפיין שבו הגולשים הפעילו "תיירים בשלט רחוק" - הם פשוט כתבו להם בתגובות מה בא להם שהתיירים יעשו. למשל שיחקרו את המקומות הכי שווים במלבורן, או שימצאו את המסעדות הכי טעימות. הקמפיין זכה לבאז ענק ונחשפו אליו למעלה מ-40 מיליון גולשים.


הפעולה השלישית היא יצירת תוכן. אתרי תיירות יכולים לעודד את הגולשים לייצר תכנים משלהם שקשורים ליעד התיירותי. לדוגמא, במרץ 2017 משרד התיירות של ישראל הציע לגולשים מכל העולם להצטלם עם ההאשטג Takeme2telaviv במטרה לקדם את התדמית של תל אביב כיעד לחופשה עירונית שמשלבת חוף ים, תרבות ובילוי. מאות אנשים מרחבי העולם הצטלמו עם בגדי ים והאשטגים, וכמה גולשים מאושרים אפילו זכו בנסיעה חינם לתל אביב, עליה הם כמובן סיפרו לעולם דרך חשבונות הסושיאל שלהם.


אלו היו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג. כמובן שהנושא הוא עולם ומלואו, תרתי משמע.

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10