אופנה ולייף סטייל
יין, ריצה ושקדים: 3 מחקרי בריאות שישנו את המחשבה שלכם
מחקר אמריקני מצא כי כוס יין ביום תעזור לכם לחיות יותר, חופן שקדים משפר את הכולסטרול הטוב בגוף ובאוניברסיטת טורונטו נמצא שריצה עשויה למנוע דמנציה
שקדים Shelby PDX, flickr

סיבה מעולה להתחיל לאכול שקדים


מעבר לכך ששקדים הם טעימים, כעת נמצא שקומץ של שקדים ביום, יעלה את הכולסטרול הטוב (HDL) שבגופינו, זה שמגן מפני מחלות לב. כדי להעלות את הכולסטרול הטוב ולהילחם בכולסטרול הרע (LDL), יש לאכול כ-43 גרם של שקדים מדי יום, כך עולה מהמחקר החדש.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל
6 דברים מפתיעים שיקרו לכם אם תשנו בעירום

החזה הימני של הנער הזה גדל בגלל ג'אנק פוד

 

מחבר המחקר, פרופסור קריס-אתרטון מאוניברסיטת פנסילבניה, אמר שאנשים המשלבים את השקדים בתפריט שלהם, צפויים לזכות במספר יתרונות בולטים ואכילת שקדים באופן קבוע בסופו של דבר תועיל לבריאות הלב. "השקדים הם לא תרופה, אבל אם אוכלים  מהם במתינות, הם תוספת נהדרת לתזונה בריאה שתשמור על הלב".

 

שקדים הם גם מקור מצויין לחלבון, שומן בריא וויטמין E, הם מסייעים להקלה על צרבת, מחזקים את העצמות, משפרים את מרקם העור, מאטים את ההזדקנות ואף עשויים לשפר את החשק המיני.

 

יין אדום Fotolia.com


 

 

יש אישור לתפוס ראש מדי יום


מחקרים מהסוג הזה, חובבי היין שבינינו ישמחו לקרוא: שתיית יין מגנה על הלב ומקטינה את הסיכון למוות מוקדם ב-25%. כך נמצא ממחקר שנערך במכללה אמריקאית לקרדיולוגיה שבחנה 333,247 אנשים מעל 12 שנה. לדבריהם, אנשים ששותים כמות קטנה של אלכוהול מפחיתה את הסיכון לתמותה.

 

התענגות על כוס יין אחת בערב עשויה להוריד את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, אבל שתיינים כבדים מצד שני, מגבירים את הסיכון לתמותה, כך עולה מהמחקר החדש.

 

"המחקר שלנו מראה כי שתייה קלה על בינונית עשויה להיות בעלת השפעה מגינה מפני מחלות לב וכלי דם בעוד שתייה כבדה עלולה להוביל למוות", טוען מחבר המחקר. "קיים איזון עדין בין ההשפעות החיוביות לשליליות של שתיית אלכוהול". אז כמה מותר בדיוק לשתות? משקה אחד כמו למשל 12 גרם של בירה עם 5% אלכוהול, או כוס יין אחת עם 12% אלכוהול.

 

ריצה אינסטגרם

לרוץ כמה שיותר מהר

 

כולנו מבינים שלרוץ זה בריא, בין אם אנחנו רצים או לא, אבל כעת הוכח שכדאי להתחיל לרוץ כמה שיותר מוקדם כדי להקטין את הסיכון לפתח דמנציה בשנים המאוחרות יותר של החיים. המחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו, עקב אחרי 80 חולדות במשך 6 שבועות כאשר חלק מהחולצות קיבלו גישה לגלגל ריצה מלידה, אחרים קיבלו בהמשך חייהם והאחרונים לא קיבלו בכלל גישה לריצה בגלגל. בסופו של דבר, מצאו כי אלו שרצו כל חייהם, זכו למוח חזק יותר והיו להם פחות סימנים המובילים לדמנציה.

 

בנוסף, הריצה שיפרה לחולדות את הזיכרון. למרות שהמחקר בוצע על עכברים, זה לא המחקר הראשון שמצא שריצה יעילה לגוף שלנו. בשנה שעברה, חוקרים מאוניברסיטת אריזונה, הראו כי שעת ריצה בשעות המוקדמות של הבוקר יכולה לגרום להצעיר את המוח ולחזק אותו יותר מאשר בשעות אחרות של היום.

 

מסקנה: ריצה משפרת סיבולת לב ריאה, עוזרת לחילוף חומרים תקין, מעלה את מצב הרוח, מפחיתה סיכון להשמנה ולדיכאון, ועשויה לשפר את תפקודי המוח. אז בכל מקרה שווה לכם לרוץ, ואם אפשר אז מוקדם בבוקר.

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10