אוכל
חלב, סויה או שקדים: איזה סוג הכי מומלץ לנו לצרוך?
הטרנד של סוגים שונים של חלב צמחי נוצר בעקבות סיבות אידאולוגיות או רגישות ללקטוז. איזה סוג משקה כדאי לנו לשתות וממה אנחנו צריכים להתרחק?

יש הטוענים שחלב זה ממש לא בריא וחייבים להתרחק ממנו ויש כאלה שתומכים כי הוא מלא בויטמינים חיוניים. בחלב פרה או עיזים יש חלבון באיכות מאד גבוהה וערך ביולוגי גבוה, שאותו לא נמצא במשקאות הצמחיים.

 

שירי נקש, דיאטנית קלינית, הגיעה לתוכנית הבוקר לספר לנו על סוגי החלב השונים שיש בכל סופר ומסבירה לנו האם הם טובים לנו לבריאות או מלאים סוכר ופחמימות שכמות גדולה ממנה תעשה לנו נזק.

 

חלב עמיד עובר עיקור כדי שיצליח לשרוד ללא קירור. העיקור גורם לערכים תזונתיים להיעלם מהמוצר ולכן אנחנו תמיד נעדיף את הטרי.

משקה אורז אורגני - עשוי מאורז טחון ועשיר בפחמימות ודל בחלבון - לא מומלץ לשתות אותו אם אין לכם רגישות לחלב.

משקה שיבולת שועל- עדיף לאכול שיבולת שועל מאשר לשתות אותו, כי המוצר מעובד והערכים התזונתיים הולכים לאיבוד. היתרון שלו שהוא עשיר בסיבים.

חלב שקדים - מכיל הרבה סידן בזכות השקדים וצריך לזכור שיש בו שומן צמחי שזה דבר טוב. החיסרון שלו שמוסיפים לו הרבה סוכר.

חלב סויה - מבין כולם, הוא המועדף והכי קרוב לחלב פרה מבחינת הדברים הטובים שנמצאים בו. יש בו חלבון איכותי ולא מהחי. אנחנו נעדיף אותו כי הוא דל בשומן ודל בקלוריות. לעומת משקאות אחרים, חלב הסויה מומלץ לילדים. בעבר הייתה סברה שזה גורם להתפתחות מינית מוקדמת וסרטן השד אבל היום הפריכו את זה.

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10