אוכל
כיצד גורמים לנו להאמין שחטיפי הבריאות באמת בריאים?
שוקולד ללא סוכר, עוגה ללא גלוטן וחטיפים אפויים: כך, בעזרת הכיתוב וצבע האריזה, מתחזים המוצרים בסופרמרקט לבריאים. אז מה מסתתר מאחוריהם באמת?

 

עד כמה המוצרים שאנחנו חושבים אותם לבריאים הם באמת כאלה? הדיאטנית הקלינית שירי נקש ממליצה לעיין ברשימת הרכיבים שבגב המוצרים בסופרמרקט לפני שקונים אותם, משום שלא כל הנוצץ זהב.

 

כך, לדוגמה, שניצל תירס אינו תחליף לחלבון מכיוון שכמות החלבון בו נמוכה, והוא תחליף לפחמימה לכל דבר ועניין. שוקולד ללא סוכר וופלים ללא סוכר הם בעלי אחוז קלוריות כמו בשוקולד רגיל, ועוגה ללא גלוטן (עם קמח תפוחי אדמה) גם היא פחמימה לא דבר, ובעלת אחוזי קלוריות וכמות סוכר גבוהים. החטיפים האפויים מכילים אחוזי שומן באותה מידה כמו החטיפים המטוגנים, מאחר ונוסף להם שומן בדרך אחרת למרות שלא עברו תהליך טיגון, והם גם מכילים נתרן בכמות גבוהה. חטיפי הירקות המטוגנים גם הם אינם בריאים, מאחר והם מטוגנים.

 

אז בפעם הבאה שאתם ניגשים למדפי המוצרים ה"בריאים" בסופרמרקט, הסתכלו היטב על הרכיבים של המוצרים והיזהרו ממה שמנסים לשווק לכם כמוצר בריא. והכי חשוב - אפשר לאכול הכל, אבל במידה.

 

האם הם באמת טובים לנו? חטיפי אנרגיה פוטוליה
 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10