תרבות ובידור
ד"ש מברלין: רייב סוכות בנמל סיפק את הסחורה
דאש ברלין והצמד דמיטרי ונגליס וויימן סיפקו את הסחורה בערב שמוכיח שלפעמים שווה לקחת סיכונים • זוהר צלח, ביקורת הופעה

חג סוכות עמוס בכל שנה באירועים תרבותיים: פסטיבלים, הצגות, תערוכות, הופעות, סרטים והמון פעילויות לילדים. החג השנה חייך בעיקר לחובבי המוזיקה האלקטרונית בישראל, שזוכים לקבל מספר אירועים מרשימים: ג'ונאס בלו יופיע לראשונה בישראל בערב שמחת תורה, ופסטיבל DGTL, אחד מפסטיבלי המוזיקה האלקטרונית המובילים בעולם, יגיע מחר לתל-אביב. אך לפני האירועים האלו, סוכות של הרייברים נפתח אמש (שלישי) עם הפקה משותפת של "MEGATICKETS" וקהילת "Ravers Of Israel", שבמרכזה סט של אחד מה- Dj's הגדולים בעולם, דאש ברלין.


כ-2,000 איש הגיעו למיקום שנבחר לאירוע - האנגר 11. ההאנגר משום מה כבר כמעט ולא נבחר לארח רייבים בשנתיים האחרונות, וחבל. עם סאונד מצוין ומיקום נהדר, והעובדה שהוא מספיק גדול כך שגם כשהוא סולדאאוט הקהל לא ירגיש שהוא נדחס בכוח, הופכים אותו למיקום הטוב ביותר שיש לרייבים בסדר גודל הזה- ובטח לטוב יותר מהאומן 17 שבדרך כלל מועדף על פני ההאנגר. עוד חשוב לציין לטובה את הכניסה המסודרת והסופר מהירה לאירוע, גם בזמני הלחץ.

 

 

דמיטרי ונגליס וויימן עדן שוחט

בסביבות 00:00, אחרי סט חימום של דור דקל, עלו לבמה דמיטרי ונגליס וויימן, צמד ה-EDM השוודי שנחשב לאחד מהשמות העולים בסצנה, ומי שראה אותם בלייב יכול להבין למה. השניים סיפקו סט נהדר שהיה בנוי מהמון רמיקסים וטראקים מתור הזהב של ה-EDM ("Wake Me Up" של אביצ'י, "Save The World" של סווידיש האוס מאפיה). הרמיקסים כללו את הטאץ' הייחודי של הצמד, ויחד עם הטראקים המקוריים, ביניהם שיתוף הפעולה הגדול שלהם עם סטיב אנג'לו - "Payback", יצרו סט די מעניין ומספק.

 

בסביבות 01:30 החל האירוע המרכזי כשאגדת הטראנס ואחד מה-DJ's הכי מוערכים בסצנה, דאש ברלין, עלה לבמה. השעה הראשונה של הסט הייתה תצוגת תכלית של דאש שהוכיח כמה ורסטילי הוא - הכוכב ההולנדי ביצע המון רמיקסים לשירים מכל ז'אנר אלקטרוני שהוא, מרמיקס מלודי יפהפה ל"Heaven" של בריאן אדאמס, דרך הרמיקס המפורסם ל-""Faded ועד ל-"All Of Me" של ג'ון לג'נד - את כולם דאש הצליח לקחת למקום שלו, וזה נשמע נהדר.

 

 

דאש ברלין עדן שוחט

הקהל בהאנגר היה מאוד מגוון - מצעירים בני 18 ועד אנשים מבוגרים שהגיעו כדי לשמוע את קלאסיקות הדאנס של דאש ברלין. אלה שהגיעו לשמוע את הקלאסיקות קיבלו את מבוקשם בשעה השנייה של הסט, בה דאש בעיקר ניגן את החומר המקורי, הישן והמצוין שלו. דאש סיים עם "Till The Sky Falls Down", הלהיט הגדול ביותר שלו שהפך כבר לקלאסיקת דאנס, וסגר סט מצוין. עם זאת, התחושה הייתה שהסט היה מעט ארוך מדי ונמרח, ושחצי שעה פחות הייתה עושה עימו חסד רב.


אחרי דאש ברלין עלו ויני ויצ'י (מתן קדוש הנציג על הבמה), צמד הפסיי טראנס הישראלי, שבשנה האחרונה כבש את העולם. בניגוד לבדרך כלל הפעם הסט שנוגן היה לא מספיק טוב. משהו בסט של השניים הרגיש מאוד ממוחזר - זה נשמע בדיוק כמו הסטים האחרונים שלהם שיצא לי לשמוע בלייב. היו אולי כמה טראקים שונים, אבל התחושה הכללית היא תחושה של מיחזור. התחושה הפכה למציאות, כשכמה מהטראקים, ביניהם "Great Spirit", נוגנו בסט יותר מפעם אחת. יכול להיות שמי שלא חווה עדיין את ויני ויצ'י היה מרוצה, אך בסטנדרטים הגבוהים שהם הציבו לעצמם הסט אמש לא היה מספק.

 

 

ויני ויצ'י עדן שוחט

בשורה התחתונה רייב סוכות בהאנגר 11 סיפק את הסחורה לקהל - בעיקר בזכות ההפקה המאורגנת, המיקום המצוין והסטים הטובים של דמיטרי ונגליס ווימן ודאש ברלין.


כולי תקווה שנראה בקרוב עוד אירועים כאלה, של הפקות שלא מפחדות לקחת סיכון ומנסות להביא לקהל משהו קצת אחר, ולא רק ללכת רק על מניות בטוחות כמו דמיטרי וגאס ולייק מייק. זה לא רק מרענן, זה גם מראה על אהבה אמיתית לז'אנר ואמונה בכך שאפשר לפתח אותו בישראל; ההצלחה של האירוע אמש, הן בשל מכירת כרטיסים והן מבחינת תגובות הקהל, היא ההוכחה לכך.

 

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10