אוכל
ג'וני ווקר מוציא וויסקי חדש
 וויסקי - המשקה למבינים   צילום : shutterstock 
עם הורדה של מחירי האלכוהול האיכותי באופק, משיקים בדיוטי פרי שני משקאות וויסקי חדשים מבית שיבאס וג'וני ווקר, אשר ימכרו אצלם באופן בלעדי. מירה איתן טעמה והתרשמה

בעוד שנה, בתחילת שנת 2014, שוק האלכוהול הישראלי עומד להשתנות. רפורמת מס על משקאות חריפים תגרום לכך שמותגי האלכוהול היוקרתיים יהפכו נגישים יותר לקנייה. המס על הכהילים יוטל לפי כמות הכוהל בליטר במשקה. שינוי זה אמנם יוריד את מחירי המותגים היקרים, אך יעלה משמעותית את המשקאות הזולים (יורגש בייחוד בשוק הוודקה הרחב). שלא תחשבו לרגע כי מישהו התחשב בנו ויצר את השינוי הזה כדי לאפשר לנו לרכוש את המותגים היקרים בזול, הרפורמה במיסוי נקבעה במיוחד כדי להרחיק את המשקאות הזולים מבני נוער.

 

איפה קונים?

באירופה, בכל סופרמרקט נמצא מחלקה גדולה המתמחה במשקאות אלכוהוליים מכל סוג ומקום שהוא. בישראל קיימות מספר רשתות מצומצם ביותר המחזיקות במוצרים היוקרתיים, כמו טיב טעם ועוד מספר מועט של סופרים. רוב הקניות שלנו יתבצעו בחנויות היין והאלכוהול, בהם מותגים מובילים נעים בהפרשים די קטנים בין חנות לחנות.

 

אם בכוונתנו לערוך מסיבה, נוכל לקנות את כמות הכהילים האיכותית הגדולה בחנויות המתמחות בכך, שהתחרות ביניהן יוצרת מחירים כמעט שווים בכולן. כמובן שעדיף לקנות משקאות חריפים בחנות שאנחנו מכירים, מודעים גם למוכר, ויודעים וסומכים על המלצותיו. את המוצרים הזולים יותר נמצא לעתים גם ברשתות השיווק.

 

המחירים האטרקטיביים ביותר עדיין בדיוטי פרי

המתחרה עם המחירים האטרקטיביים ביותר הוא עדיין הדיוטי פרי שבנתב"ג. מחירי מחלקת הכהילים של החנות עדיין מוכיחה עצמה במחירים זולים יותר מאשר ברוב החנויות בארץ, בייחוד מחירי מוצרי הפרמיום, המותגים היקרים. אחוזי החיסכון יכולים לנוע עד חיסכון של 30%. בדיוטי פרי אפשר למצוא גם בקבוקים המכילים ליטר משקה לעומת בקבוקי ה-750 מ"ל ברוב החנויות.

 

והעיקר, ניתן למצוא שם מוצרים שאין למצוא בשום מקום אחר, מוצרים שהיצרנים והספקים מבדלים בכל העולם ומייצרים במיוחד עבור הדיוטי פרי. שני מותגים כאלה הגיעו לארץ לאחרונה.

 

בלנד חדש לשיבאס ריגאל - The Chivas Brothers Blend

שיבאס ריגל משיקה בלנד חדש בשם The Chivas Brothers Blend, שיימכר באופן בלעדי בחנויות דיוטי פרי ברחבי העולם ובישראל בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג.

 

מקור ההשראה למותג החדש מגיע מהאחים המייסדים ג'ון וג'יימס שיבאס, שהחלו לעבוד יחד לראשונה בחנות של שיבאס ברחוב קינג שבאברדין, סקוטלנד. החנות, שהוקמה באמצע המאה ה-19, נודעה כבית ממכר יוקרתי למזון גורמה ובקבוקי וויסקי משובח. מורשת זו ממשיכה להתקיים גם בימינו, כשוויסקי שיבאס ריגאל נמכר ביותר מ-150 מדינות ברחבי העולם.

 

כמחווה עכשווית להיסטוריה העשירה של המותג, לאחים ולכישורי הערבוב האגדיים שלהם, הבלנד החדש הינו וויסקי מודרני מיסודו, חלק, מלוטש ונעים לשתייה יחדיו בבית. הבלנד מיושן מינימום 12 שנה וכולל בתוכו מגוון עשיר של מאלטים שנבחרו בקפידה ליצירת הטעם החלק המיוחד לשיבאס.

 

רשמי טעימה - וויסקי עם צבע ענבר עשיר, ניחוחות פירות בשלים, אפרסק ואגס, עם נגיעות של דבש, ריבה וסוכריות רכות. בפה טעמי פירות טריים ומרקם מתקתק וקרמי. הסיומת חלקה, עגולה ושמנתית.

 

עיצוב הבקבוק והאריזה של הוויסקי מרשים, בזכות השימוש הנועז בצבע הסגול בשילוב סמל משפחת שיבאס החרוט על גבי הבקבוק. העיצוב מחבר בין מסורת למודרניות ומשדר אצילות מלכותית ובולטות בהתאם לרוח המותג. מחיר: 57.90$.

 

בלנד חדש מבית ג'וני ווקר - Johnnie Walker The Spice Road

Johnnie Walker הוא אחד ממותגי הוויסקי הראשונים שהפכו לסמל בינלאומי, שנמכר כבר מתחילת המאה הקודמת ב-120 מדינות בעולם. הצלחה זו לא הייתה מתרחשת ללא אנשי המכירות המסורים של המותג, שבתנאים קשים של אותם הזמנים עבדו ללא לאות והפיצו את הבשורה ברחבי העולם הגדול. כשחזרו מהעולם הגדול למקור מחצבתם, הביאו עמם אנשים אלה ריחות וטעמים ממחוזות לא מוכרים. בטרקלין המיוחד Travellers' Room, שהקים במיוחד עבורם הבעלים של ג'וני ווקר, נפגשו אנשי המכירות והביאו את החוויות, הטעמים והריחות החדשים.

 

כהוקרה לאותם אנשים השיקה חברת ג'וני ווקר במיוחד עבור חנויות הדיוטי פרי אוסף חדש, Johnnie Walker Explorers' Club CollectionTM, המסמל מסורת ארוכת שנים של חיפוש אחר מחוזות ניחוחות וטעמים חדשים. הסדרה הראשונה מהאוסף החדש נקראת The Trade Routes Series.

 

הסדרה מורכבת משלושה בלנדים:

Johnnie Walker The Spice Road - הבלנד הראשון שמושק בדיוטי פרי בימים אלה נקרא על שם דרך התבלינים, נתיב היסטורי חשוב המוביל מאסיה, דרך צפון מזרח אפריקה ועד לאירופה, דרכו הגיעו למערב תבלינים חשובים כמו הל, זנגוויל, קינמון ועוד. לוויסקי ריחות של תבלינים לצד ניחוחות לימון.

 

רשמי טעימה - הטעם עשיר וחלק, עם מתיקות קלה של וניל ודבש. הסיומת מעושנת קלות, דבר שמאפיין לרוב את המותג ג'וני ווקר. מחיר: 57.90$ לבקבוק של ליטר.

 

שני בלנדים נוספים יגיעו בחודשים הבאים: Johnnie Walker The Gold Route - יושק בחודש מרס. Johnnie Walker The Royal Route - יושק בחודש יולי.

 

לרגל השקת הבלנד הראשון מהסדרה, חברת דיאג'יו, הזכיינית של המותג ג'וני ווקר וחברת ג'יימס ריצרדסון, משתפים פעולה ומשיקים מתחם חווייתי בכניסה לחנות, שיוקדש לאוסף החדש. במתחם אפשר יהיה לקבל חומר אינפורמטיבי על המוצרים, ובחנות אפשר יהיה לטעום מהאוסף וכמה מותגים נוספים נדירים מהבלנדים של ג'וני ווקר.

 

מירה איתן הינה מנהלת התקשורת של יקבי כרמל.

 

לעוד כתבות של מירה איתן:

זני ענבים: קריניאן, פטיט סירה וארגמן

איטליה בבית: מכינים פסטה שלב אחר שלב

זני ענבים: שיראז, גראנש ומורבדר

טיול אוכל ויין בסיציליה

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10