אוכל
זהו סל הקניות הזול ביותר לראש השנה, על פי נתוני המועצה לצרכנות
המועצה הישראלית לצרכנות ביצעה בדיקה השוואתית של סל קניות לראש השנה, ופרסמה היום את הנתונים. מי התייצב בראש הרשימה, ואיזו רשת יקרה ממנו ב-42 אחוזים?

למרות ההסתבכות בפרשה פלילית: רמי לוי במקום הראשון. רשת השיווק של רמי לוי דורגה כרשת המציעה את סל הקניות הזול ביותר לראש השנה, כך עולה מבדיקת המועצה הישראלית לצרכנות, שפורסמה היום (שני), קצת יותר משבוע לפני שישראל תשב לשולחן החג.

 

הסל שהוכן על ידי אנשי המועצה, עלה בסניפי רמי לוי 671 שקלים בלבד, כאשר הרשת היחידה שמתקרבת אליו היא רשת "אושר עד" הפונה בעיקר לציבור החרדי, ושם עלה הסל 684 שקלים. הממוצע עומד על 804 שקלים, והרשת היקרה ביותר בהפרש משמעותי היא טיב טעם, שם עולה אותו סל בדיוק 954 שקלים - או 42 אחוזים יותר מאשר הסל ברמי לוי.

 

במקום השני מהסוף, ניצבת רשת "מגה בעיר" שם עלה הסל 907 שקלים, אם כי ביינות ביתן, שרכשה את רשת "מגה", הסל עלה כמעט 100 שקלים פחות (808); ברשת הקמעונאית הגדולה בארץ, שופרסל, עלה הסל 783 שקלים בסניפי "דיל אקסטרה", 818 בסניפי דיל הרגילים, ו-886 שקלים בסניפי "שופרסל שלי".

 

לרשימה המלאה:

 

סל הקניות הזול ביותר לחג על פי המועצה לצרכנות גרפיקה חדשות 10

נתון מעניין הוא כי בכל הרשתות שנבדקו ושהנתונים בהן היו זמינים (טיב טעם לא היתה כזו), עלה הסל השנה פחות מאשר בשנה שעברה. השינוי המשמעותי ביותר נרשם ברשתות אושר עד, שם ירד הסל מ-787 שקלים ל-684 בלבד, ירידה של 13 אחוזים; ברשתות יוחננוף ומחסני השוק, נרשמה ירידה של 7 אחוזים. ברשתות "יש בשכונה" ו"מגה בעיר" כמעט ולא נרשמה ירידה, והסל היה זול יותר מאשר בשנה שעברה ב-2 שקלים בלבד.

 

במחיריהם של מוצרים בודדים, נרשמו פערים גדולים עוד יותר בין רשת לרשת. לדוגמה, דבש טהור מפרחי בר בצנצנת של יד מרדכי, 350 גרם, עלתה 6.80 שקלים באושר עד לעומת 24.25 ב"טיב טעם", פער של 257 אחוזים; גפילטע פיש בצנצנת של "דלידג" במשקל 520 גרם עלה 8.35 שקלים ב"אושר עד" לעומת 15.90 שקלים, סכום כמעט כפול, ב"מגה בעיר"; יין אדום רזרב מרלו יקבי ברקן 750 מ"ל יעלה לכם 28.34 שקלים ברמי לוי לעומת 52.51 שקלים במגה בעיר, 85 אחוז יותר; ותפוחי עץ סמית הכי זולים תמצאו ביינות ביתן (7.94 שקלים), ועדיף שלא תתקרבו אליהם ב"טיב טעם", אלא אם תרצו לשלם 16.78 שקלים לקילו.

 

דבש של יד מרדכי. פער של 257 אחוזים בין הזול ליקר יד מרדכי

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, ג'וש גולדשמיד, קרא לציבור לבחור בתבונה: "אילוצי יוקר המחייה מביאים אותנו לעתים למצב של חוסר ברירה, אבל בתחום הקמעונאות בכלל ובתחום המזון בפרט, יש לנו, הצרכנים, חופש בחירה.  דרך בחירת הסניף המתאים לנו, לשימוש באפליקציות להשוואת מחירים, לבחירת המוצרים והאריזות המשתלמים ליותר, להשוואה בין מחיר המוצר על גבי המדף למחירו בפועל בקופה, נוכל להוזיל את הקניות לחג במאות שקלים".

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10