אוכל
מתכון לסלט קוסקוס צבעוני
 סלט קוסקוס צבעוני   צילום : חיה אילונה דר 
חיהל'ה עם מתכון לסלט קוסקוס בריא, טעים, צבעוני, משביע ומלא כל טוב. ניתן להגישו כמנה עיקרית או כתוספת לכל ארוחה חגיגית

הפעם הכנתי מנה משביעה המכילה פחמימות וירקות שיכולה להוות ארוחה שלמה - רק תוסיפו סלט טרי ורענן ותקבלו ארוחה צבעונית, מזינה וטעימה.

 

הירקות חלקם קלויים בתנור כאנטיפסטי וחלקם הושארו טריים ורעננים. אם תרצו להוסיף עוד פן בריאותי למנה השתמשו בקוסקוס מקמח מלא.

 

המלצה שלי היא להגיש את המנה עם כוס יוגורט בצד, כמו כן ניתן להוסיף 2 כפות אגוזים קלויים קצוצים או פיסטוקים, המוסיפים טעם קראנצ'י.

 

סוג מתכון: פרווה | זמן הכנה: 20 דקות | זמן כולל: שעה | כמות: 8-10 מנות | רמת קושי: קל

מצרכים:


500 גרם גרגירי קוסקוס, להכנה מהירה


מים רותחים


כפית מלח


כף שמן קנולה/תירס


כוס פרחי כרובית


כוס קוביות בטטה


כוס קוביות חציל


כוס קוביות פלפל אדום


כוס קוביות פלפל כתום/צהוב


4 כפות חמוציות ללא סוכר


גבעול רוזמרין


כף מלח גס


 

לרוטב:


2 כפות שמן זית


מיץ וגרד מ-1/2 לימון


מלח ופלפל לפי הטעם


אופן הכנה:

  • מחממים תנור ל-180 מעלות.
  • מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה ומניחים את הירקות פרט לפלפלים, מזליפים מעל את שמן הזית וזורים את המלח, מוסיפים את גבעול הרוזמרין ומעבירים לתנור החם עד שהירקות מתרככים.
  • שמים את גרגירי הקוסקוס בקערה, מוסיפים מים רותחים בגובה הגרגרים, מוסיפים את כף שמן התירס וכפית מלח ומערבבים ועוטפים בניילון נצמד.
  • מסירים את הניילון הנצמד לאחר 10 דקות ומפרידים את הגרגירים בעזרת מזלג.
  • מוסיפים פנימה את הירקות, מיץ לימון וגרד, טועמים ומוסיפים פלפל ומלח לפי הצורך ואת החמוציות.

 

לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של חיה אילונה דר - יופי במטבח

 

למתכונים בנושא בריאות ודיאטה:

כל הסודות לסנדוויץ' טבעוני

סלט בטטות ותפוחי עץ

סלט אבוקדו וחזה עוף

לחם דגנים ואגוזים

 

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10