אופנה ולייף סטייל
לא מצליחים להתמיד באימונים? כדאי שתכירו את חשיבות האימון המנטלי
ספורטאים רבים מצליחים להגיע לתוצאות בזכות האימון המנטלי, רגע לפני האולימפיאדה - קבלו את הטיפים הכי טובים שמקבלים הספורטאים מהמאמנים המנטליים שלהם
מתעמלת קרקע אינסטגרם

בתחילת חודש אוגוסט יתקבצו הספורטאים הטובים בעולם לאירוע הספורט הגדול בתבל - אולימפיאדת ריו 2016. 10,500 ספורטאים משלל ענפים יחלו במרוץ לעבר המדליה כאשר רק הטובים ביותר יזכו לעמוד על פודיום המנצחים. הקושי בהגעה לאירוע השיא שנקרא אולימפיאדה מצריך הכנה של שנים, תכנית אימונים סדורה ועקבית, שמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה ונוקשה. למרות האימונים האינטנסיביים נראה כי העבודה המשמעותית ביותר שבונה לו כל ספורטאי נמצאת באיבר החשוב ביותר - בראש.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

לידיעתכן: זה הטרנד הכי רותח של הקיץ - אז תתחילו לאמץ!

הסוד המזעזע של מלכת היופי מרוסיה: "לא אכלתי 4 ימים"

 

לפני שנים אחדות נערך מחקר שבדק את הטירונים הלומדים בבית הספר הגבוה לצבא בארה"ב "West Point". בכל שנה מתקיים מבחן שנקרא "beast barracks" בו נדרשים 1300 טירונים להגיע לקצה גבול היכולת הפיזית, הרגשית והנפשית שלהם. המחקר כולו, אשר כלל 2441 טירונים, הראה כי מי שעברו בהצלחה את המבחן לא היו החזקים ביותר או הכישרוניים ביותר, אלא מי שגילו תכונות דוגמת נחישות, התמדה ויכולת התמודדות טובה עם מצבי לחץ.

 

המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים ריו 2016 רויטרס

תוצאות המחקר הראו כי היכולת להתמודד עם מצבי לחץ, שמהווה את אחד הפרמטרים החשובים אצל ספורטאים, היא גורם העשוי להגביר את החוסן המנטאלי שלנו. כאשר מדובר בספורטאי אולימפי המתחרה אחת ל-4 שנים, הרי שעליו להתמודד עם לחץ משמעותי ביותר בנקודת זמן מאד מצומצמת שבה עליו לתת את כולו, ולעשות את הטוב ביותר שלו - ובלא ניצחון, אין ערך לכאורה לכל העבודה שהשקיע עד אותה העת.

 

הנציגים הישראלים גם הם יהיו בין אלפי הספורטאים שינסו לצלוח את התחרות הקשה ולהגיע למדליה הנחשקת. הלחץ בהשגת המדליה, במיוחד לאור כישלון לונדון 2012 (0 מדליות למשלחת הישראלית) יהיה בראשם והידיעה כי מדינה שלמה תחכה להצלחתם עלולה להכניס הרבה לחץ ומתח. ההכנה והאימונים הפיזיים הם קשים ומפרכים, אך האימונים המנטליים הם לא פחות מאתגרים מהם. להלן כמה כלים שיעזרו לספורטאים הישראלים להסיט הצידה את החששות, ולהתחיל לתרגל את החוסן המנטלי הדרוש במגרש האימונים האולימפי.

 

אולימפיאדת החורף בסוצ'י רויטרס

היזכרו מה הניע אתכם

בנקודות קושי וכאב, היזכרו מה הניע אתכם מלכתחילה ומהו בסיס המוטיבציה: האם הגשמת החלום/ לייצג את המדינה ולהניף את דגלה, או אולי זו אהבה לתחום ולמקצוע. החיבור למוטיבציה הפנימית הבסיסית יסייע להתמודד עם הכאב והקושי הפיזי והמנטלי ברגע האמת.


מיקוד במטרת העל

מה אני רוצה להשיג?! החשיבה על המטרה הגדולה מסיחה ומאלחשת את הכאבים באופן מידי ומסייעת לנו למקד את כל המשאבים שלנו, לרבות ריכוז, לעבר המטרה במקום לעבר הכאב או הייאוש הרגעי.

 

אופטימיות

חשיבה חיובית היא אבן דרך לכל ספורטאי ששואף להגיע לשיא בתחומו. ברגע שמתחילות המחשבות השליליות על הכאב עד כדי מחשבות על וויתור וכניעה, החליפו אותן במחשבות חיוביות. הכאב הוא לא לאורך זמן, ועם ההגעה לקו הסיום יתחלף מהר מאוד בתחושת גאווה. אומרים שכאב זו בעצם חולשה שעוזבת את הגוף.

 

היזכרו בהצלחות שלכם

היזכרו בתחרות/סיטואציה שהצלחתם בה מאוד! היזכרו כיצד פעלתם שם, מה גרם לכם להרגיש בטוחים, מה גרם לכם להצליח מאוד, ושכפלו את זה לסיטואציה הנוכחית.

 

לא לבזבז אנרגיות מיותרות

התמקדו במה שתלוי בכם. הזמן והמיקום בתחרות הוא לא בידיים שלכם. אין טעם לבזבז על נושא זה אנרגיות מיותרות ולכן נסו להתרכז במה שבשליטתכם ולהתנתק במה שפחות רלוונטי.

 

נסו ליהנות

תיהנו מעצם הפעילות והמעמד. אתם לוקחים חלק במשהו שעבדתם עליו שנים רבות. הזכירו לעצמכם ברגעים קשים כי אתם עושים את מה שאתם אוהבים לעשות, ושזה לא מובן מאליו.

 

היו תחרותיים

מנפו את מה שקורה מסביבכם לטובתכם. לדוגמה, אם מישהו משיג אתכם במהלך התחרות, השתמשו בכוח שלו כדי לדרבן אתכם להעלות קצב/לקבל תנופה.

 

הכותבת הינה מנכ"לית עמותת דרייב המקיימת סדנאות והכשרות לחיזוק החוסן ומימוש הפוטנציאל

 
© כל הזכויות שמורות לאתר nana10